Organizacja realizująca program | Honda |
Grupa odbiorców | Osoby z niepełnosprawnościami |
Miejsce wydarzenia (kraj/region/miasto) | Japonia |
Główne cele | Dostosowanie pojazdów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami |
Główne aktywności | Od 1975 roku Honda produkuje pojazdy z urządzeniami adaptacyjnymi umożliwiającymi osobom z niepełnosprawnościami odzyskanie kontroli nad swoją mobilnością i transportem. W 1976 roku wprowadzono system Honda Techmatic ułatwiający osobom z niepełnosprawnością fizyczną prowadzenie pojazdu. System jest wyposażony w ręczne urządzenie wspomagające prowadzenie pojazdu, pedał przyspieszenia obsługiwany lewą nogą dla osób z niepełnosprawną prawą nogą oraz pokrętło kierownicy do kierowania jedną ręką. Wszechstronność systemu pozwala użytkownikom dostosować go do swoich potrzeb. W 1981 roku opracowano model Honda Franz, aby umożliwić osobom z niepełnosprawnością nóg i rąk prowadzenie pojazdu za pomocą mechanizmu napędowego obsługiwanego nogą. W zakładach Hondy produkowana jest seria pojazdów wyposażonych w funkcje ułatwiające osobom z niepełnosprawnościami wchodzenie i wychodzenie z pojazdu dzięki niższemu kątowi nachylenia rampy dla wózków inwalidzkich oraz większej przestrzeni wewnątrz i nad głową. Produkowany jest również skuter inwalidzki Monpal, 4-kołowe urządzenie, które nie wymaga prawa jazdy, ale pozwala osobom o ograniczonej zdolności chodzenia rozszerzyć zakres ich aktywności. |
Rezultaty i korzyści | Seria pojazdów wyposażonych w funkcje ułatwiające osobom z niepełnosprawnościami na rozszerzenie zakresu ich aktywności |
Ewaluacja (czy była prowadzona, w jakiej formie) | Nie |
Źródło finansowania | Środki własne |
Inne (np. strona www programu) | RG2-L-GUIDE-2010-Disability-at-the-Workplace-Company-Practice-ILO-LG.pdf |