Dostosowanie sklepów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

 

Organizacja realizująca programSieć sklepów na rynkach międzynarodowych pod znaną marką UNIQLO należące do firmy Fast Retailing
Grupa odbiorcówOsoby z niepełnosprawnościami i seniorzy
Miejsce wydarzenia (kraj/region/miasto)Japonia
Główne celeStworzenie środowiska bez barier, w którym niepełnosprawni klienci mogą cieszyć się zakupami
Główne aktywności

Podejmowane działania polegały na:

  • wprowadzeniu do wszystkich sklepów UNIQLO wyświetlanych znaków informujących o tym, że klienci z psami przewodnikami wiedzą, że są mile widziani, a pracownicy sklepu są przygotowani, aby im pomóc,
  • wyposażenie 40% sklepów UNIQLO w podjazdy, dostępne toalety, szerokie przejścia i inne udogodnienia,
  • wręczanie niepełnosprawnym klientom odwiedzającym sklepy UNIQLO, numerów telefonu sklepu, aby mógł skontaktować się ze sklepem przed następną wizytą na zakupach. Personel zorganizuje pożądane przedmioty lub zajmie się innymi potrzebami zgłoszonymi przez klientów z niepełnosprawnościami,
  • otwieranie sklepów w dogodnych i dostępnych lokalizacjach
Rezultaty i korzyściZwiększenie dostępności sklepów dla osób starszych i z niepełnosprawnościami 
Ewaluacja (czy była prowadzona, w jakiej formie)Nie
Źródło finansowaniaŚrodki własne
Inne (np. strona www programu)

RG2-L-GUIDE-2010-Disability-at-the-Workplace-Company-Practice-ILO-LG.pdf

Skip to content